Litt inspirasjon i hverdagen

Her er noen ting å tenke på som kanskje kan hjelpe litt på vektnedgang:)

Tenk som en tynn person.
Jeg har lagt merke til forskjellen på hvordan tynne og overvektige spiser. Tynne mennesker spiser ofte sakte og nyter maten. De smaker på den og tar seg god tid. Overvektige bruker gjerne kort tid på å spise opp og nyter ikke maten på samme måten. Da klarer ikke kroppen å helt henge med på når den er mett før magen er stappfull. Prøv å legg merke til det neste gang du er ute på restaurant så kanskje du blir oppmerksom på det selv.

Neste gang du får skikkelig lyst på en matvare som "ikke er lov", si til deg selv at du ikke skal spise det denne gangen. Vent til neste gang du får lyst på den. Dette kan være vanskelig når man står ved godterihylla på butikken, men her må du bare finne frem viljestyrken! Det er det eneste våpnet du har.

Føl på deg selv om du vil at folk rundt deg skal vite at du holder på med vektreduksjon. Noen vil ha støtte fra familie og venner, mens andre vil klare seg selv. Da jeg selv gikk ned i vekt ville jeg klare meg selv, og for meg var det lettere og ha 100% fokus på meg selv. 
Om du vil dele det med venner og familie, fortell de hva du vil de skal si og ikke. Om det er greit at de sier, "det får du ikke spise", "er det lov på dietten din da?". Eller om de bare skal fortelle deg hvor bra du ser ut.

Ta en uke der du spiser mat kun for energien sin skyld. Ikke for kos, men bare fordi du trenger det. Da ser du veldig fort hvor mye mat du egentlig IKKE trenger. Da mener jeg, en bolle er ikke ment som energi, men heller en banan eller knekkebrød med skinke. 

Det viktigste våpnet du har er stå-på-vilje! Uten den så kommer du ingen steder. Ikke la noen andre fortelle deg hva du klarer og ikke klarer. Du er din egen sjef når det kommer til din helse.

Si dette til deg selv hver dag, uansett hva målet ditt er! 




Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

hits