Frokost

Viktigste måltidet om dagen! Ikke hopp over frokosten. 

Spis froksot som en konge, lunsj som en greve og middag som en fattigmann.
Elsker det ordtaket, om man kan kalle det det. 

Om jeg ikke spiser frokost får jeg veldig matlyst og godtesug på kvelden. Jeg har venninner som både har problemer med å legge på seg og noen som vil ned i vekt. Til felles har de at de ikke spiser frokost. Etter de begynte med frokost har de fått mye mer energi, mindre godtesug og mer stabil vekt. De har klart å prestere bedre på trening og har bedre konsentrasjon på skolen. 

Noen eksempler på gode frokoster:

Min favoritt:
Yoghurt med linfrø og havregryn.
30 g havregrøt med 1,5 dl skummet melk. Dryss over litt eple skjært i små terninger for å få den litt søtere. 

2 Knekkebrød med lettost og tomat. Her liker jeg å drysse over litt pepper
En yoghurt med litt havregryn. Når du spiser yohurt, vær obs på sukkerinnhold. Jeg spiser den som heter dobbel 0%.

2 knekkebrød med 2 kokt egg+ en liten klump med kaviar på toppen
En frukt eller grønnsak.

Omelett av 2 egg med tomat, paprika og kokt skinke
Lag litt ekstra av denne, og den er perfekt til lunsj også. Gjerne oppå knekkebrød. 

Fruktsalat av melon, jordbær, kiwi og banan.
40 g havregrøt med 1,5 dl skummet melk 

Husk å spis som en konge! Sett deg ned, slapp av med en kopp te og start dagen stress-fri:)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Kategorier

Arkiv

hits